Fællesarrangementer

Ét arrangement hver uge

Sådan er fællesarrangementer

På TNE har vi hver uge et fællesarrangement som aftenaktivitet, hvor alle skolens elever er sammen om en oplevelse. Når hverdagen er travl med venner og lektier er det vigtigt, at vi også husker det store fælleskab, vi er en del af på efterskolen. Derfor sørger vi for at have ét arrangement hver uge, som alle kommer til og som bidrager til sammenhængskraft og en fatastisk energi mellem os.

Fælleskabsarrangementerne er af vidt forskellig karakter

Nogle gange er det et foredrag med en der kommer ude fra, det kan for eksempel være Arlette Andersen, der har overlevet at være i koncentrationslejr under Anden Verdenskrig, eventyren Jeppe Spence, der har vandret 3500 km på på The Appalacian Trail i det østelige USA med kun sig selv som selskab i 4 måneder. Vi har også haft besøg af Niran, der fortalte om sit stof- og alkoholmisbrug og Center for Digital Dannelse, der holdt oplæg om god takt og tone på sociale medier.

Andre gange er vi aktive sammen – alle 170 på én gang. Det kan være til “Lip Dup”, hvor vi roder hele skolen til, klæder os ud og optager en skør musikvideo. Vi har også allesammen tager en fælles tur ud af vores komfortzone og gået på gløder (ja ægte, brændende gløder i et bål) – det var vildt. Vi spiller høvdingeboldturnering i naviteams, får godnathistorier og laver massagetog, pynter til jul og danser om juletræ i svømmehallen, synger vores yndlingssange fra Efterskolesangbogen eller spiller “Lasertag”.