Et år, du aldrig vil glemme

PERSONLIG UDVIKLING OG VENNER FOR LIVET

Gå på opdagelse

Herunder kan du blive klogere på, hvilken skole TNE er, og om det er noget for dig. Du kan blandt andet lytte til, hvad tidligere elever siger og komme med inden for efterskolens mure.
Velkommen!

Vi er helt i top, når det kommer til undervisning, og vi gør os meget umage for, at det skal være sjovt og lærerigt at gå her. Vi sørger for, at alle – fra elever til lærere, fra chefer til forældre – bliver endnu skarpere og klar til at få det bedste frem i sig selv. Vi gør det ved at fokusere på det, du er god til og det, du brænder for. Og så hjælper vi dig med at blive stærk socialt, så du kan cruise gennem livet med mening og mål.

Det spørger mange om:

Man bor mellem 2 og 6 personer på værelserne. De fleste værelser er beregnet til 4 eller 5 personer.

Nej, men fordi der er toilet og bad på alle værelser, så er der mulighed for, at vi deler gang med hinanden.

Vi står op klokken 8:45, og efter rengøring, morgenmotion og morgenmad starter vi med en morgensamling klokken 10:00. Herefter begynder undervisningen.

Challengefaget er det fag, du har hver onsdag eftermiddag, hvor vi udfordrer hinanden og dyrker vores interesser. Læs meget mere om vores challengefag her.

Ja, både 8., 9. og 10. klasse skal gå til prøve. 8. klasse skal til prøve i madkundskab. I 9. klasse skal du til de obligatoriske prøver, og i 10. klasse skal du til prøve i alle dine fag.

Oplev

Studieturen

Vi elsker at rejse og tager på de bedste challenge-fags ture, hvis vi selv skal sige det. Destinationen kan være alt fra London, La Santa eller Egypten.

Næste skoleår starter

Nye venner og veninder mødes til et nyt skoleår om præcis:

HOURS

MINUTES

SECONDS

Sociale Kompetencer

Dine sociale evner spiller også en stor rolle. Det handler om at skabe tryghed og venskaber, så du kan lære i et godt miljø og finde ud af mere om dig selv sammen med andre.

Personlig udvikling

Personlig udvikling sker i alle de små ting, vi gør. Om det er at sejle eller at lave matematik, så handler det om at bruge det, vi har lært, og blive bedre til at forstå os selv og hvem vi er, hver gang vi lærer noget nyt.

Faglighed

Vi synes, det er super vigtigt, at du får en god faglighed i skolen. Det betyder, at vi arbejder på en måde, der er baseret på forskning, så du får den bedste undervisning og virkelig lærer noget.

Sådan snakker du dine forældre om TNE

Vis dem forældre-siden

Skynd dig at sende dem et link til vores forældre-side, hvor de kan læse om vores vision, alt det praktiske og meget mere.

Gå til forældresiden

Online orienteringsaften

På vores online orienteringsaftenener kan du lære mere om TNE, vores challenge-fag og ikke mindst det sociale liv på efterskolen – helt uden at rykke dig fra sofaen.

Book en plads

Kom til åbent hus

Tre gange om året holder vi åbent hus på efterskolen. Tag dine forældre under armen, og kig forbi, så I kan få et indblik i, hvordan livet er her på skolen.

Kom til åbent hus

koldt men godt

Hvert år tager vi på ski

Hvert år går skituren til Sverige. Det er altid en succes, og alle kan være med – uanset om du har stået på ski mange gange, eller det er din første gang.