Tænk, hvis du faktisk afgør dit barns fremtid

FAGLIG VIDEN, PERSONLIG UDVIKLING OG SOCIALE KOMPETENCER

Gå på opdagelse

Herunder kan du blive klogere på hvilken skole TNE er og om det er noget for dit barn. Bliv klogere på hvad andre forældre og elever siger.

Sociale Kompetencer

De sociale kompetencer er afgørende for at skabe tryghed og venskaber. Dette er fundamentalt for undervisning og læring, og det hjælper de unge med at lære sig selv bedre at kende i samspil med andre.

Personlig udvikling

Personlig udvikling er en integreret del af alle vores aktiviteter. Uanset om vi er på vandet eller i matematikundervisningen, bygger vi altid på det kompas, de har lært at bruge gennem vores "unlocking potential" undervisning. På denne måde lærer de konstant mere om sig selv og deres potentiale.

Faglig Viden

Faglighed er en af grundpillerne i vores arbejde med jeres teenager. Vores forskningsbaserede tilgang til undervisningen sikrer, at de får den bedste læring og udvikler en solid faglighed.

Vores vision er, at inspirere og udvikle den næste generation af unge. True North Efterskole er valgt til verdensomspændende netværk af innovative skoler. De er kendetegnet ved, at løfte den enkelte elev til at udvikle deres eget potentiale, og bidrage positivt til samfundet gennem hele livet.

Det spørger mange om:

Man bor mellem 2 og 6 personer på værelserne. De fleste værelser er beregnet til 4 eller 5 personer.

Vi har plads til 234 elever.

Vi står op klokken 8:45, og efter rengøring, morgenmotion og morgenmad starter vi med en morgensamling klokken 10:00. Herefter begynder undervisningen.

Hos os betyder co-teaching, at der i alle lektioner er 2 undervisere. Det er vigtigt for os, at eleverne har kompetente undervisere, derfor er begge lærere faglærere i faget. De 2 lærere planlægger, gennemfører og evaluerer undervisningen sammen.

Ja, både 8., 9. og 10. klasse skal gå til prøve. 8. klasse går til prøve i madkundskab. I 9. klasse skal du til de obligatoriske prøver og udtræksprøver, og i 10. klasse skal du til prøve i alle dine fag.

Hos os kan man have et challengefag. Her vælger man enten: Art & Design, Performance, Gastronomi, Tech, Adventure, Holdsport, Ketchersport eller Waterlife. Dette fag har man i 3 timer om ugen hele skoleåret. Du kan læse meget mere om vores challengefag her.

Hvad koster det?

For at kunne beregne den præcise pris for netop jeres husstand, anbefaler vi, at I bruger Efterskoleforeningens beregner.

♡- core

Skræddersyet undervisning

Undervisningen på True North Efterskole er baseret på kompasser, der hjælper eleverne med at udvikle deres faglige, personlige og sociale kompetencer. Disse kompasser bygger på forskning om succesfulde menneskers kvaliteter og bruges til at guide vores pædagogiske arbejde.

Læs mere om kompasserne

Hvordan introducerer jeg TNE til min teenager

Vis dem elev-siden

Send dem et link til vores elev-side, hvor vi har samlet en masse spændende information om hverdagen på efterskolen. De kan også se og høre tidligere elevers oplevelser.

Gå til elevsiden

Online orienteringsaften

Få stillet nysgerrigheden ved at deltage på en af vores online orienteringsaftener. Det er et kort men godt indblik i efterskolelivet på TNE og kan klares hjemme fra stuen.

Book en plads

Kom til åbent hus

Tre gange om året slør vi dørene op til åbent hus på skolen, hvor I er meget velkomne til at kigge forbi og danne jer et indtryk af efterskolen.

Kom til åbent hus

koldt men godt

Den årlige skitur

Hvert år går skituren til Sverige. Det er altid en succes, og alle kan være med – uanset niveau eller erfaring.

Havnevej 11b
7130 Juelsminde